Min cancer-blogg, http://nastanunik.blogspot.se/, behövde pensioneras, men det visade sig att jag gillade att blogga. Så jag startade den här!

fredag 18 april 2014

Fått mycket gjort!

Idag var en produktiv dag!

Jobbat
Snabbvisit till Jessica
Systemet
Kicks
ICA Maxi med alla andra
Butik i stan
Fix hemma
Tränat
Packat inför torptripp
Målat sista (?) lagret färg på hyllorna
Målat naglarna

Så skönt med såna dagar!

Imorgon drar tjejerna och jag till torpet. Just nu regnar det och det har blåst massor. Hoppas ovädret blåser bort till imorgon!

Ska vara i torpet i 3 dagar. Tar med löparskorna. Ska springa ett lopp där i juni så jag ska tjuvträna lite!

På måndag har jag bokat tid med Ida för en löpanalys. Tänkte få mig lite tips på vägen! Kul!

Träningen idag var sååå skön! Ett mixB-pass där vi körde 40sek, sen 20 sek vila. Jag tog det lite lugnt i början men kände att jag hade mer att ge så på varv 2 och 3 ökade jag på vikterna! Sån go känsla att orka! Hade nog kunnat ta mer i frivändningarna också......!
Kan det vara så att kroppen minns hur det var förra januari? Känns som om jag har en brant kurva uppåt! :)

Tycker det är så snyggt med snygga naglar. Mina har ju varit cellgiftsförstörda så länge men börjar så smått bli normala igen. Men jag är så less på att man målar naglarna och så är det fult efter två dagar. Fick tips om ett dunder-överlack som jag testar nu. Luktar båtlack och sticker i ögonen så det är säkert bra! :)

Imorgon åker hyllorna upp på väggen igen, nu icke-svarta!

Dags att väcka Peter i soffan och gå och knyta oss.....


Grundmålade


Ett lager!


Kusinmys


Tröttsamt....


En helt vanlig måndagmiddag! :)


Kvällsprommis vid sjön


Påskfrukost på jobbet!


MixB på the B-ROOM


2 kommentarer:

  1. Åh! Vad heter dunderöverlacket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt!!! Det heter Seche Vite!, finns på Kicks för 129kr.
      Målas på blött nagellack och torkar på några minuter!
      Härom kvällen satte jag det på prov vill jag lova... Strax efter att jag målat klart vaknar minstingen och har kissat i sängen... Så naglarna utsattes för dusch, handduk, lakan, bära barn osv mer eller mindre direkt efter att det torkat... SYNS INTE ALLS!!!
      Jag har lite ont om tålamod för att måla naglarna så med en bra färg som bara kräver ett lager och sen detta överlack direkt på var jag färdig på nolltid!

      Radera